"یاسین کیش" مجری سفرهای آسان و بیادماندنی

"یاسین کیش" مجری سفره به کیش - قشم - شمال کشور www.yasinkish.blog.ir

"یاسین کیش" مجری سفرهای آسان و بیادماندنی

"یاسین کیش" مجری سفره به کیش - قشم - شمال کشور www.yasinkish.blog.ir

"یاسین کیش" مجری سفرهای آسان و بیادماندنی

مجموعه یاسین کیش با آمادگی کامل جهت تهیه و رزرو بلیط هواپیما از تمام نقاط کشور به کیش و استقبال فرودگاهی رایگان و اجاره واحدهای اقامتی لوکس با کلیه تجهیزات رفاهی در مناطق خانه گستر، شهرک صدف ، شهر آفتاب ، شهرک میر مهنا و ...

و همچنین جدیدترین اتومبیل ها جهت اجاره در خدمت توریست های محترم جزیره زیبای کیش می باشد.

مجموعه یاسین کیش با به کارگیری تمام توان و تجربیات آرزومند است اقامت خوشی را در کیش برایتان به ارمغان آورد.

بایگانی

جزیره کیش از نظر معنا به مفهوم "تیردان" یا "ترکش" میباشد. این نام ازآن جهت برگزیده شده است که وقتی بر بلندیهای اطراف جزیره می ایستادند چون تیری که در ترکش باشد به نظر میرسید.

در سال 1349 کیش مورد بازدید هیات کارشناسی قرار گرفت و با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی مناسب به عنوان مرکز بین المللی توریستی تجاری مورد نظر قرار گرفت و بالاخره در سال 1371 با تاسیس سازمان منطقه آزاد کیش این جزیره جانی تازه گرفت و دوران توسعه کیش آغاز شد.

کیش در محدوده مناطق گرم و خشک و تحت تاثیر آب و هوای بیابانی بوده و دارای تابستانی طولانی و گرم و زمستانی کوتاه و ملایم است. تعادل آب و هوای جزیره تحت تاثیر توده های مختلف هوای شمال غربی و جنوبی قرار داشته و به طور کلی خشک و کم باران است. بارندگی عمدتا به صورت رگبار و سیلابی در ماه های زمستان انجام میگیرد. میزان رطوبت در تابستان بسیار بالا بوده و حتی به صد در صد نیز میرسد. کیش به لحاظ واقع شدن در منطقه صحرایی و خشک فاقد روزهای یخبندان است.

جزیره کیش با وسعتی معادل 90 کیلومتر یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس می باشد که در 18 کیلومتری کرانه جنوبی ایران و فاصله 300 کیلومتری بندرعباس قرارگرفته است. جزیره کیش دارای 15 کیلومتر طول در محور شرقی – غربی و 7 کیلومتر عرض در محور شمالی – جنوبی است و تقریبا بیضی شکل میباشد. جزیره کیش تقریبا مسطح است. ارتفاع نسبی جزیره از سطح دریا حدود 32 متر و بلندترین نقطه آن که در شرق جزیره واقع است حدود 45 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

دیدنیها و مراکز تفریحی جزیره کیش

ساحل جزیره کیش:
ساحلی نقره ای، آفتابی درخشان، آسمانی آبی، آبهایی نیلگون، هوایی پاک و آرامشی بی نظیر، جزیره کیش را به مروارید خلیج فارس تبدیل کرده است.
یکى از شگقتیهاى جزیره مرجانی کیش، سواحل آن است.

خاک کیش دارای ساخت مرجانی است و با رنگ نقره فام در زیرآفتاب از درخشندگی خیره‌کننده‌ای برخوردار است. این ویژگی را بسیاری از سواحل دنیا که از ماسه خاکستری پوشیده شده اند، ندارند. آب دریا در ساحل این جزیره شفاف و روشن است و تا فاصله‌ای دور می توان کف دریا را به راحتی تماشا کرد. کارشناسان محیط‌زیست این خاصیت را به وجود مرجان‌ها در پیرامون جزیره نسبت می دهند و معتقدند که مرجان‌ها به صورت طبیعی موجب تصفیه آب و شفافیت و زیبایی سواحل جزیره هستند.

کشتی یونانی:
در غرب جزیره یک کشتی عظیم‌الجثه در سواحل نیلگون کیش جا خوش کرده است که به کشتی یونانی معروف است. در یکی از روزهای گرم تابستان سال ۱۳۴۵، بومیان جزیره کیش ناگهان کشتی عظیم‌الجثه‌ای را که در نزدیکی روستای باغو به گل نشسته بود، دیدند. هنوز پس از گذشت سال‌ها دلیل به گل نشستن این کشتی در پس پرده‌ای از ابهام است اما گفته می‌شود به علت مه آلود بودن هوا و نبودن فانوس دریایی در سواحل جزیره کیش این اتفاق روی‌ داده است.

شهر زیرزمینی کاریز:
قنات کیش بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد و آب شیرین قابل شرب ساکنان جزیره را تامین می‌کرده، قنات کیش از نظر طول رشته قنات و یا عمق چاه‌ها قابل مقایسه با قنات‌هاى دیگر نقاط ایران نیست‌، اما با توجه به شیب بسیار کم جزیره‌، چگونگى هدایت آب‌هاى زیرزمینى به سطح زمین در کیش بسیار مهم بوده و نشان مى‌دهد که در زمان خود از پیشرفته‌ترین روش‌ها براى حفر قنات استفاده مى‌کردند.

شهر باستانی حریره:
بقایای شهر حریره در امتداد ساختمانهای بندرگاه و دفاتر آن ، قابل دیدن است. طبق نظر سازمان میراث فرهنگی ، شهر حریره هشتصد سال قدمت دارد. گستره پستی و بلندی‌ها و خرابه‌های شهر قدیمی حریره حدود ۱۲۰ هکتار وسعت دارد و روزگاری شهری بزرگ و آباد در منطقه بوده است. دوران طلایی شهر حریره کیش از سال ۳۶۷ تا ۹۱۲ هجری قمری بوده‌است. آن چه امروز از این شهر بر جای مانده حجمی از معماری شهری است.

آکواریوم:
خلیج فارس از حیات آبزی بسیار متنوعی برخوردار است. سیاحتگران در هر گوشه ساحل، می توانند انواع ماهی ها و دیگر آبزیان را که برخی از آن ها بسیار عجیب به نظر می رسند، در داخل آب های شفاف تماشا کنند.
در آکواریوم کیش که در ساختمان کانون هنر قرار دارد انواع مختلفی از آبزیان زیبا و شگفت انگیز خلیج فارس نگهداری می شود. برای کسانی که امکان غواصی در زیر آب و دیدن ماهی های رنگارنگ زیبا را در محیط طبیعی خود ندارند، دیدار از این آکواریوم می تواند به یادماندنی و خاطره انگیز باشد.

پارک دلفینها:
مجموعه تفریحی پارک دلفین با مساحتی حدود ۱۰۰ هکتار در جنوب شرقی جزیره کیش قراردارد. مجموعه شامل فضای سبز با انواع گونه‌های مختلف گیاهی، باغ پرندگان و اولین و تنها دلفیناریوم در ایران است.

اسکله تفریحی:
اسکله تفریحی مجموعه‌ای است که امکانات تفریحی از قبیل جت اسکی، قایق های پدالی (با ظرفیت چهارنفر)، قایق های ماهیگیری، قایق های پارویی، سه چرخه های آبی، امکانات غواصی و قایق های کف شیشه‌ای که گردشکران از آن برای تماشای دنیای شگفت انگیز آبزیان زیبای خلیج فارس استفاده می کنند.
مجموعه اسکله تفریحی که در مجاورت چند مجموعه تفریحی دیگر قرار گرفته است بسیار مورد استقبال گردشگران و خانواده ها قرار می گیرد.

پارک ساحلی مرجان:
پارک ساحلی مرجان که در مجاورت بازار مرجان واقع شده، یکی از زیباترین مراکز دیدنی کیش است که بازار مرجان را به دریا ارتباط می دهد. بسیاری از مسافران و ساکنین جزیره اوقات تفریحی خود را در کنار این پارک گذرانده و از مناظر زیبای ساحلی کیش لذت می برند.
آلاچیق ها و محوطه سازی جذاب این پارک ساحلی فرصت مناسبی را برای شما بوجود می آورد که فارغ از هیاهوی بازار به دیدار دریا و چشم انداز های زیبای طبیعت اطراف بروید و در طول اقامت خود در جزیره کیش از این منطقه که دارای ساحلی بسیار زلال و شفاف می باشد دیدن کنید و عکسهای به یاد ماندنی بگیرید.
علاوه بر این تماشای طلوع آفتاب از این پارک، خاطره ای فراموش نشدنی است.

درخت سبز:
درخت سبز کهنسال‌ترین درخت «لور» جزیره است و احتمالا بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال عمر دارد. بر شاخه های این درخت، گره هایی با نخ یا پارچه زده شده است که در نگاه اول آن را به نوعی مقدس می نمایاند. گروهی از مردم عقیده دارند که این درخت شگون دارد و به همین دلیل به قصد برآورده شدن نیازشان پارچه‌هایی به شاخه‌های آن می‌بندند.

قایقهای کف شیشه ای:
آب های اطراف جزیره کیش محل زندگی انواع موجودات دریایی نظیر مرجان ها، ماهای تزئینی و خوراکی، توتیاها، خرچنگ ها، ستاره دریایی و ... است.
با قایقهای کف شیشه ای تماشای این زیبایی ها امکان پذیر است. این قایق ها مسافتى را طى مى کنند تا به منطقه اى که ماهى و مرجان زیادتر است برسند ، طى عبور از نواحى مختلف ساحل شما مى توانید مرجان ها و سایر موجودات دریایى کف دریا را ببینید .این قایقها در اسکله تفریحی مستقر هستند و با استفاده از نورافکن امکان گشت دریایی شبانه را نیز فراهم کرده اند.

کیبل اسکی:
بزرگترین کیبل اسکی جهان و نخستین سایت اسکی روی آب خاورمیانه در جزیره کیش قرار دارد. کیبل اسکی کیش به طول 860 متر و عرض 160 متر با پنج برج در آب های نیلگون خلیج فارس نصب شده و با سرعت 28 تا 62 کیلومتر در ساعت، امکان سرویس دهی به 12 نفر را به طور همزمان دارد.

مجتمع تفریحات دریایی:
این سازه دریایی که به عنوان طرح برگزیده مجله معتبر New Architect فرانسه معرفی شده است ، در دو بخش دریایی و ساحلی طراحی و اجرا گردیده است که بخش دریایی آن شامل یک عرشه نیم دایره به طول 300 متر و عرض عرشه 3 متر می باشد که محیط دریایی این مجموعه را احاطه نموده و خود عرشه به روش شمع کوبی ساخته شده که در فضای بین شمع ها ارتباط با دریای پیرامون این مجتمع برقرار است. بخش خشکی این سازه نیز دارای یک سازه بتنی نیم دایره است که بیش از 17 فضای تفکیک شده دارد و در این فضاها امکاناتی نظیر کافی شاپ، سالن ماساژ ، فروشگاه لولزم شنا ، سرویس های بهداشتی ، دوش ، انبار ، اتاق غریق نجات و ... جای گرفته اند.
فضاهای باز ساحلی توسط راهروی تمام چوبی به هم ارتباط دارند و پوشش بالای سازه بتنی را یک سازه پارچه ای با طراحی اکوستیک تشکیل می دهد که توسط شرکت معتبر ایتالیایی ساخته شده و قادر است پژواک صدای باد و امواج دریا را بازسازی نماید.
در قسمت ساحلی نیز 8 دوش صحرایی برای نمک زدایی شناگران از آب دریا ساخته شده و برای 800 نفر رختکن با استفاده از قفل الکترونیکی تعبیه شده است که توسط سیستم کنترل هوشمند شبکه اداره می شود و مراجعین بدون نیاز به حمل پول در ساحل با استفاده از مچ بندهای الکترونیکی تمام نیازهای خود را به منظور خرید و باز و بسته کردن قفل و فعالیت های دیگر برطرف خواهند کرد.
در این مجموعه شما می توانید از انواع تفریحات آبی مانند جت اسکی، پاراسل، غواصی و ... لذت ببرید.


سافاری کیش:
پیست offroad پارس سافاری محیط مناسبی برای تجربه موتورسواری با موتور های Buggy، ATV، موتور Trail و موتور Cross است. پارس سافاری دارای چند پیست آسفالت استاندارد است که امکان تجربه اتومبیلرانی و موتور سواری در رشته های متنوع برای سنین مختلف در شرایط امن را فراهم می کند.

مراکز ورزشی جزیره کیش

مجموعه ورزشی المپیک:
آدرس : کیش - میدان المپیک
تلفن : 0764-4423500 .

مجموعه سوارکاری:
این مجموعه دارای مانژ مخصوص تمرین، مانژ کورس، اصطبل، کلینیک دامپزشکی در زمینی به مساحت 6000 مترمربع در مجموعه ورزشی المپیک واقع گردیده است.
ساعات کار: همه روزه از ساعت 18 الی 21

زمین تیراندازی با کمان:
ساعات کار: بانوان همه روزه از ساعت 17 الی 19/30 و آقایان همه روزه از ساعت 19/30 الی 22

سالن غدیر:
ساعات کار: همه روزه از ساعت 17 الی 23
تلفن تماس: 0764-4424064

مجموعه استخر سرپوشیده کرانه:
آدرس: کیش - خیابان سنایی - پشت شرکت آب و برق کیش
تلفن : 07644423738

پیست اسکیت:
آدرس : اسکله تفریحی
تلفن : 0764-4424491 .

مجموعه اسکواش:
تلفن : 0764-4424423

مجموعه تنیس:
تلفن : 0764-4423613

سالن تنیس روی میز:
تلفن تماس: 0764- 4422510

کشتی :
آدرس : کیش - میدان المپیک
تلفن : 07644423505

تکواندو:
آدرس : کیش - میدان المپیک
تلفن : 07644433505

ووشو:
آدرس : سالن چند منظوره المپیک
تلفن : 0764443505

مجموعه ورزشی میرمهنا:
تلفن تماس: 0764-4450940

استادیوم فوتبال شماره یک:
تلفن تماس: 0764-4421652


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی